Drewniane karty menu - szyk i elegancja



Dobrze dobrane menu to jeden z kluczy do sukcesu każdej restauracji. Pozycje w nim zawarte decydują o atrakcyjności oferty - zarówno pomysłowe nazwy potraw czy przystawek, jak i lista składników, z jakich je przyrządzono, mogą działać na klientów z magnetyczną siłą. Warto jednak pamiętać, że menu musi prezentować się atrakcyjnie również z zewnątrz. Elegancka drewniana karta to w tym przypadku doskonały wybór.

Jak powinno wyglądać menu?

W lokalach o wyższym standardzie karta menu prezentowana jest w formie książki o eleganckiej, dopasowanej szacie graficznej. Menu musi być przede wszystkim czytelne, a czcionka w nim użyta odpowiednio duża i utrzymana w przyciągającej oko stylistyce (nie może być jednak zbyt wymyślna). Oferta powinna być podzielona na co najmniej 7 części (najczęściej 7-9):

  • przystawki zimne
  • przystawki ciepłe
  • sekcja dań polecanych przez szefa kuchni
  • zupy
  • dania główne
  • napoje
  • desery

Takie pogrupowanie poprawia czytelność menu, pomaga również w jego sprawniejszym przygotowaniu. Warto pamiętać, że karty menu mogą się diametralnie od siebie różnić w zależności od lokalu - niektóre restauracje prezentują swoje specjały w drewnianej karcie menu (coraz bardziej popularna opcja), z kolei kelnerzy w tańszych knajpach przynoszą klientom pojedyncze kartki ze spisem potraw lub menu rozkładane na dwie bądź trzy kolumny. W lokalach samoobsługowych niższej klasy standardem jest prezentowanie dostępnej oferty na tablicach zmazywalnych, umieszczanych najczęściej przy barze. 

Drewniane karty menu - stylowy wybór

Oferowane obecnie karty z drewna umożliwiają pełną personalizację, poczynając od wyboru dowolnego graweru w postaci loga, grafiki czy fotografii, kończąc na odcieniu oraz rodzaju drewna, z którego ma zostać wykonana karta (na przykład z buku czy brzozy). Dzięki pokryciu drewna bejcą jest ono wyjątkowo odporne na zabrudzenia i zniszczenia. Co równie ważne, kolorystyka oraz wzornictwo całego projektu jest ściśle dopasowane do wystroju restauracji klienta.   


Wróć do bloga